:: 26 Januari 2011 :: tHinkIng About Our New House!!!

Syukur alhamdulillah saye masih lagi berkesempatan menaip blog saye ari ni...sesebelum ini saye agak sibuk dengan urusan kerja...semalam sempat balik rumah mak kesayangan saye sebab menyambut hari jadi mak saye..Pn Halijah Binti Yahya..Selamat Hari Lahir Mak!!!saye sayang sangat kat mak...

Hari-hari berlalu selepas kami membuat pembookingan rumah baru kami..kami makin angau akan memilikinya dalam tempoh terdekat ini..berangan usah di kenang..hehehe..ia lah usia kami ni masih muda, dan teringin sangat ingin hidup berdikari tinggal berdua, bermanja, bermesraan seperti orang lain yang tinggal menyewa ataw memiliki rumah sendiri..kami baru menghadapinya..tapi rumah kami tu di jangka siap dalam tempoh dua tahun lagi...tapi DUIT adalah segala-galanya...ialah at the same time kami kena belanja banyak barang rumah..
seperti :-
a) Grill - untuk mempertahankan keselamatan rumah kami..
b) Mesin basuh
c) Peti ais
d) lampu dinding, lampu luar, lampu dalam rumah..
e) Barang-barang Perkakasan rumah :- (cth: sofa, meja makan, set kelengkapan dalam bilik dll...)
f) Barang rumah - tong gas, tudung saji, sudu & garfu, pinggan mangkuk, periuk, kuali, sudip..

Dipendekkan cerite, semua kelengkapan yang berada di setiap rumah anda tu, mcm tu lah dengan kami..itu lah barang-barang yang kami perlu...tapi bkn nak beli mengikut kehendak tapi keperluan..itu yang penting...tapi apa yang kami dah bincang dah alang-alang rumah baru, saya membuat keputusan yang di dalam bilik tidur kami tu nanti ape salahnya buh penghawa dingin..ye la sekarangkan dah murah harga peghawa dingin tu...disamping itu kami juga akn mula survey beberapa barangan rumah stat hujung minggu ni..mcm set tidur, sofa, mesin basuh dan peti ais...yang selebihnya..akn di beritahu kelak...

we so excited sangat nak memiliki rumah...terutama saye la kot..sebab leh la memiliki dapur sendiri, n memasak dan memasak untuk suami tersayang n tercinta...hehe..love u so much abang~~..one more thing...di sebabkan rumah itu memiliki 3 bilik jadi salah satunya saya ingin sangat jadikan satu bilik itu bilik sembahyang..dalam bilik tu saye akan bubuh sejadah, telekung, al-quran, mukadam, yassin, ayat-ayat suci al-quran, dan buku-buku fardhu kifayah..saya hendak jadikan bilik tu untuk bilik membaca bagi bakal anak-anak saye ( really needed till rite now) tapi kami sekarang nih mungkin belum ade rezeki..saye memang benar inginkan zuriat sendiri..saye sayangkan budak-budak...( owhh..my tears mengalir...stop it, insyaAllah ade rezeki kami akn dapat juga - be patient dila) ooppss dah lari tajuk sal rumah... sape la yang tidak menginginkan kehidupan yang lebih bahagia...semua inginkannya...mudah-mudahan kami akan dapat mengecapi kebahagiaan itu...

The most thing sekarang ni kami masih lagi mencari bank-bank utama di sekitar ipoh ini untuk bertanya dan membincangkan mengenai pinjaman perumahan kami...insyaAllah layak..cume bayaran bulanan yang menjadi pertanyaan...ade setengah bank menginginkan duit bayaran rumah selepas loan tu lulus, ade yang beberapa peratus rumah tu siap baru bayar pun ade...tapi rates n interest bank tu ade yang pro n contra la...itu yang kami fikirkan..insyaAllah ade rezeki kami nanti..

The other one thing next month kami berdua akan pergi ke kenduri arwah pak long d Raub, Pahang...selepas pergi kenduri keesokkan nya kami sekeluarga pergi ke Terengganu...vacation!!!...tapi rata-rata semua hotel, resort, homestay, apartment dah penuh...fuhh..e2 pun saye jugak yang mencarinya...pening-pening...hehe..ok lah jam pun dah cemburu sangat dengan saye...saye perlu balik dalam beberapa minit lagi..nk masak utk makan malam ni...byk mende nk wat....iron baju lagi...dah tanggungjawab...tapi seronok jadi isteri ni...hehe..bahagia di samping suami...sebab kami ni bercinta selepas berkawin...hehe...ok tata..nanti saye up date lagi blog saye dari masa ke semasa = )  

1 comment:

  1. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

    Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

    ReplyDelete